RU  UK  EN
Статті  >  Уяви  >  Історія бренду: Швейцарський ніж

Історія бренду: Швейцарський ніж

Напевно, у світі не знайти чоловіка, в котрого не було б швейцарського ножа чи його подоби. І нехай ідея кишенькового ножа з’явилася зовсім не у Швейцарії, світову славу він здобув саме завдяки швейцарцеві Карлу Ельзенеру, і тепер нерозривно асоціюється з його батьківщиною і бездоганною швейцарською якістю.

OUTLOOK розповідає історію найбільш популярного і знаменитого ножа у світі.

Далекого 1891 року власник компанії з виробництва хірургічного обладнання Карл Ельзенер раптом виявив, що складані ножі, котрими користуються солдати швейцарської армії, виробляють у Німеччині, а не на батьківщині і поквапився виправити це непорозуміння. Недовго думаючи, він започаткував Асоціацію Швейцарських Ножарів з метою забезпечити національну армію ножами вітчизняного виробництва. Ельзенер об’єднав близько 25 майстрів і створив свій перший інструмент. Він називався «солдатським», мав дерев’яну рукоятку і був помітно вдосконалений командою фахівців. Окрім самого ножа виріб містив клинок, відкривачку для консервних банок, шило і викрутку. Остання була просто необхідна швейцарським солдатам через те, що якраз в той час армію озброїли новими гвинтівками Schmidt-Rubin M1889, для складання котрих необхідна була викрутка.maxresdefault.jpgФото youtube.com

Утім, ніж Ельзенера виявився набагато дорожчим за німецький аналог і тому конкуренцію з тріском програв. Багато підприємців, зазнавши невдачі, кинули цю затію, але Ельзенер продовжував експериментувати, створюючи все нові й нові моделі, і через п’ять років копіткої праці представив армії бездоганний «офіцерський» ніж – більш легкий, із ще більшою кількістю корисних інструментів. Арсенал поповнився штопором і клинками з кожного боку пристрою, котрі утримувалися спеціальним пружинним механізмом, що на той час було справжнім ноу-хау.il_fullxfull.1534026688_m8em.jpgФото etsy.com

Розуміючи цінність свого винаходу, 1897 року Карл Ельзенер запатентував унікальний продукт, але уряд все так же не поспішав робити велике замовлення. Зате багатофункціональний ніж моментально завоював серця офіцерів, і кількість індивідуальних замовлень швидко зросла. Через деякий час Ельзенер і його дітище вже неможливо було ігнорувати, і бізнесмен нарешті уклав контракт і зі Швейцарською армією, ставши офіційним постачальником ножів для її солдатів. Ніж мав солідний і навіть стильний вигляд, але тільки через 12 років на його рукоятці з’явилася емблема, котра згодом стала візитною карткою бренда і сьогодні впізнавана у всьому світі – хрест на тлі щита, що символізує герб Швейцарії. Її розробили з метою виділити справжній ніж від численних підробок, котрі вже почали масово з’являтися на ринку. Того ж року померла мати Карла – Вікторія, і в компанії з’явилася назва Victoria, а ще через 12 років до неї додалося закінчення «inox», котре говорило про те, що компанія Ельзенера виробляє ножі з нержавіючої сталі. Так бренд отримав своє сучасне ім’я Victorinox.Firefly-Swiss-Army-Knife-Fire-Starter-06.jpgФото thegadgetflow.com

До кінця Другої світової війни Victorinox працював здебільшого на швейцарську армію, і тільки завдяки американським військовим альпійські ножі здобули світову славу. Армія США виявила непідробний інтерес до цього практичного товару і налагодила поставки для своїх солдатів. Але Victorinox до того часу був уже не єдиним гравцем на ринку. Ще 1908 року у Швейцарії з’явилася ще одна компанія з таким же продуктом – Wenger, котра склала чималу конкуренцію Ельзенеру. Справа в тому, що батьківщина Victorinox – німецькомовне місто Швіц, а батьківщина Wenger – франкомовне Кортеле. Щоб уникнути конфліктів між двома кантонами, уряд вирішив розділити контракт порівну між постачальниками. Ельзенеру нічого іншого не лишалося, як домовитися з конкурентом і жити мирно. До певного часу, Wenger став позиціонувати себе як «справжній (genuine) швейцарський армійський ніж», а Victorinox – як «первинний (original) швейцарський армійський ніж». Повернути свою долю ринку і відігратися за завдану шкоду гігант зміг тільки 2005 року – Victorinox придбав Wenger і знову став єдиним постачальником ножів для швейцарської армії. Якийсь час ножі під брендом Wenger ще виробляли (з кожним роком все меншими і меншими партіями), а з 2014 року і взагалі перестали випускати. Утер носа Ельзенер у підсумку і Німеччині – країна, яка раніше постачала величезні партії складаних ножів у швейцарську армію, тепер сама купує їх у Швейцарії..1223x921_Wenger Premier - Victorinox Bantam.jpgФото sakwiki.com

Сьогодні, незважаючи на доволі роздутий асортимент (компанія випускає також армійські годинники, кишенькові набори інструментів SwissCard, туристичне спорядження і навіть одяг), швейцарський ніж лишається ключовим продуктом Victorinox, і йому приділяють найбільшу увагу. Тепер у кожному з них знайдеться від 8 до 30 з гаком функцій. Продукт еволюціонував настільки, що в останніх моделях є, приміром, карта пам’яті з USB-інтерфейсом, світлодіод і лазерна указка, електронний годинник і навіть MP3-плеєр. Ці гаджети мають популярність у всьому світі і входять до списку стандартного спорядження астронавтів NASA. 2009 року, наприклад, рівень щорічних продажів продукції Victorinox становив близько 500 мільйонів франків, а на заводах компанії зайнято понад 1700 людей. Найбільш популярною моделлю бренда вважають мініатюрний ніж Victorinox Classic і його різноманітні варіації. Найчастіше їх купують як подарунок. Ці інструменти перевірені в численних туристичних походах і професійних експедиціях.Без названия.jpgФото victorinox.com

Як бачимо, легендарний швейцарський ніж пройшов довгий шлях до слави. І тепер його залюбки використовують чоловіки не тільки в армії, але й у повсякденному житті. Victorinox відвоював звання найбільшого виробника складаних багатофункціональних ножів у Європі, а його представництва і флагманські магазини є по всьому світу від Європи до Північної Америки й Азії. Швейцарський ніж став еталоном у своєму секторі товарів і посів гідне місце в Музеї прикладного мистецтва в Мюнхені, представлений серед найкращих зразків промислового дизайну.

Головне фото thegadgetflow.com

Вам це буде цікаво:
Історія бренду: Revlon – революція кольору у світі краси
Найбільше його досягнення – створення кольорового стійкого лаку для нігтів. Але є на його рахунку й інші значущі творіння – лак для волосся, водостійка туш, рідкий тональний крем… Що б ми робили, якби не екзальтований і примхливий геній без освіти – Чарльз Ревсон ? Саме він придумав всі ці жіночі речі першої необхідності і створив легендарний Revlon.
Історія бренду: Baileys
Він є практично в кожному хорошому ресторані, кафе або домашньому барі. Серед безлічі різноманітних ємностей з не менш різноманітними видами алкоголю справжній цінитель одразу ж впізнає затемнену пляшку з етикеткою, на якій зображено зелений пейзаж і красується напис Baileys. Цей лікер, приготований на основі віскі та вершків, за свої унікальні смакові якості серед гурманів отримав назву «вершкового дива».
Історія однієї вулиці: Шпігельгассе
Шпігельгассе, що у перекладі з німецької означає «Дзеркальна вулиця» чи «Дзеркальний провулок» – це зовсім не найбільша і не найголовніша вулиця в Цюриху. Навіть зовсім навпаки – вона феноменально коротка і вузька, але розташована в затишних куточках міста так, що навіть рідкісний турист зможе її відшукати.
Історія бренду: Amouage
Якби кожна історична подія мала свій власний неповторний запах, то ця, імовірно, запам’яталась усім неповторною сумішшю ладану, сандалу, мускусу, амбри і мирри. Ідеться про історію появи на світ дому Amouage чи, як його ще часто називають, «скарбу Оману». Вироби цього бренду міцно й ґрунтовно поселились на туалетних столиках всіх шанувальниць парфумерії...
Маленькі улюбленці великих міст
Німці заводять не лише німецьких вівчарок, а в Бостоні можна побачити не тільки бостонських тер’єрів. Люди вибирають собак, спираючись на особисті вподобання. Та часом тяжіння місцевого населення до певної породи занадто помітне й інколи стає особливістю певної місцини. Цьому можуть сприяти природні умови, мода і навіть менталітет.
Історія бренду: Chupa Chups
З першого погляду Chupa Chups викликає жвавий інтерес, а зовнішній вигляд яскравої обгортки вабить і ніби запрошує: відкрий мене і якнайскоріше з’їж. Сьогодні розкажемо вам історію успіху цієї солодкої компанії і про те, як народилася ідея створити всесвітньовідому цукерку. Але про все по порядку.
Історія бренду: McDonald’s
У чому полягав секрет першої картоплі фрі, де гамбургер коштував 15 центів і чому єдиниц в 60-х фаст-фуд не почав би свій рух без... продавця міксерів? Брати Моріс і Ричард (Мак і Дік) Макдональди, як і ми, не знали відповідей на всі ці запитання, переїхавши з Нової Англії до Каліфорнії в 1927 році. Але за спиною багатозначно потирала долоні Велика депресія, готова звести нанівець усі їхні сподівання. І далі...
Проводжаючих просимо залишити вагони: найцікавіші поїзди планети
Незважаючи на безупинний розвиток авіатранспорту, багато людей по всій планеті все ще люблять з різних причин подорожувати поїздами. І хай у більшості поїзд асоціюється з повільним пересуванням, у порівнянні з літаками, і комфортом у найкращому випадку рівня минулого століття, дивлячись на нашу добірку, ви напевно в зайвий раз замислитесь про такий вид пересування...
Кордони не перешкода: найбільш відомі анклави світу
Сьогодні OUTLOOK подорожує по найцікавішим з точки зору географії та адміністративного управління містам і країнам, які є анклавами, повністю розташовуючись на територіях інших держав.
Швейцарія: банки, шоколад та армія
Ні для кого не секрет, що наш світ сповнений парадоксів. Outlook намагається в них розібратися, тому сьогодні ми розповімо про збройні сили найбільш мілітаризованої країни світу, яка при цьому вже понад два століття ні з ким не воює. Наш матеріал про армію Швейцарії.
Посол Гійом Шойрер: Україна зміцнюється і Швейцарія - поруч
Надзвичайний та Повноважний Посол Швейцарії в Україні Гійом Шойрер запросив друзів та партнерів на святкування Швейцарської ночі. У невимушеній атмосфері в заповіднику Софія Київська гості вечора змогли поспілкуватися, налагодити нові контакти та просто насолодитися чудовим вересневим музичним вечором.
Історія бренду: Veuve Clicquot
Сучасні гурмани напевно погребували б пити шампанське початку XIX століття: елегантну золотисто-солом'яну сорочку вина приховувала каламутна пелена дріжджів, які вносять до купажу для отримання вуглекислого газу, а чудову гру фруктових і ванільних півтонів заглушали грубі сторонні присмаки. Такий продукт не міг задовольнити витончених смаків публіки і, як наслідок, не приносив серйозного прибутку. Якби у відважної Ніколь-Барб забракло рішучості взяти справу у свої руки, благородний напій так і залишився б каламутним дешевим зіллям для плебсу.
Перфекціонізм – справа ювелірна
Сумні очі старого за вікном уважно стежили за революційною пожежею, яка охопила Петроград. Вогонь поширився на справу всього його життя – гордовита чотириповерхова будівля задихалася від крикливих комісарів і матросів, присутність яких здавалась грубим жартом після попередніх відвідувачів. Господар закладу, Карл Густавович Фаберже, напевно бачив у цьому хаосі наближення кінця своєї кар'єри. Однак, можливо, і потай сподівався на друге життя власної спадщини. Якби він знав, що так воно й станеться, – навряд чи маестро так швидко втратив би душевні сили...
Незабутня Чагатта: жахи в долині Летч
У лютому Швейцарію не впізнати: на вулиці вихлюпується божевільна стихія масничних карнавалів, ненаситної обжерливості і кошачих концертів гугге-музики. Тільки нечисть якась квола – всюди одні й ті ж гламурні вампіри і хирляві зомбі. Хочете, щоб стало по-справжньому страшно? Вирушайте в долину Летч святкувати Чагатту: інфернальні персонажі альпійського фольклору будуть довго переслідувати вас уві сні!
Історія бренду: Вода «Боржомі»
Сьогодні ми пропонуємо вам вирушити з нами в курортну частину Грузії, в околиці красивого й затишного курортного містечка Боржомі, де вже кілька століть розливають одну з найпопулярніших і найкорисніших мінеральних вод у світі – легендарний «Боржомі».
З вітерцем! На собаках по Швейцарії
Перегони собачих упряжок – національна пристрасть швейцарців: неспроста один з найкращих центрів підготовки їздових собак в Європі розташований у лісовому селі Сен-Серж, що причаїлося за перевалами Юрських гір.
Історія бренду: Cirque du Soleil
Феєричний шоу-проект Cirque du Soleil здійснив переворот у цирковому мистецтві, нагадавши світові, що цирк може не тільки розважати, але й творити нову реальність. Божевільні експерименти над людським тілом скасовують владу земного тяжіння, а містерія звука і світла заманює глядача у присмерковий лабіринт філософських драм, надаючи змогу пробиратися до сонця разом з героями постановок.
Історія бренду: Жан Пату
Йому вдалося вловити зухвалий дух початку двадцятого століття і передати ідеали епохи в модних новаціях. Радість, швидкість і легкість – якщо емоції допомагають продавати, то враження, пов'язані з брендом Жана Пату, будуть саме такими.
Історія бренду: Davidoff
Він заробив свої перші песо, танцюючи танго і чарльстон. Трудився зварювальником у Буенос-Айресі та не гребував будь-якою працею, щоб зібрати свій стартовий капітал. Фанатичний трудоголік, який увесь час намагався виглядати снобом. Усміхнений з клієнтами та неймовірно вимогливий до колег. Читайте в OUTLOOK у день народження Зіно Давидоффа про те, як обдарований скрипаль з українським корінням домігся для свого бренду без перебільшень королівських аудієнцій.
День бабака по-швейцарськи: ми відповідаємо за тих, кого прикормили
Гостинність Швейцарії не знає меж: догодити туристові силкуються не тільки адміністратори готелів, умащені щедрими чайовими, але й дикі звірі. Либонь, тільки у Швейцарських Альпах можна зустріти бабаків, що стрибають на коліна мандрівникам. Кмітливий звірок от-от заговорить людським голосом: чіпкі очі-маслини іскряться розумом і лукавством…
Закрити
Outlook facebook page