RU  UK  EN
Статті  >  Насолодись  >  Fashion-експансія: інтерв'ю з молодими українськими дизайнерами

Fashion-експансія: інтерв'ю з молодими українськими дизайнерами

OUTLOOK розпитав молодих українських дизайнерів про те, що чекає на нове покоління у fashion-індустрії при спробі пробитися на закордонні ринки та подіуми. Відповідають: Яна Чаплигіна і Лєра Лещова.

Лєра Лещова (бренд Lera Leshchova)

DSC00907-603x340.jpg

• Дебютна колекція була представлена в рамках програми New Wave на Mercedes-Benz Kiev Fashion Days F/W 2012.

• У 16 років працювала з Михайлом Вороніним над створенням колекції суконь.

• На Паризькому тижні моди дизайнер у складі шоукейсу Mercedes-Benz Kiev Fashion Days презентувала колекцію в шоу-румі Fashion Scout Paris. Відзначена премією Vogue «Design It».

Яна Чаплигіна (бренд YANA CHAPLYGINA) 
ya_1.jpg

• Випустила 4 колекції. Перша, Dark Flower, була представлена на малому подіумі F/W 2012, lookbook і fashion film для неї були зняті в Лондоні.

• У 2013 році виграла конкурс за розробку дизайну для Ugg Australia.

• Учасниця конкурсів молодих дизайнерів Bazaar Fashion Forward, Mango Fashion Forward.


— Які підводні камені чекають на молодих дизайнерів, якщо вони наважуються спробувати просувати себе і свій продукт за кордоном?

Яна: Перше, до чого ви повинні бути готові, – це до постійної праці та конкуренції. За кордоном велика кількість молодих талановитих дизайнерів мають ґрунтовний фундамент знань і досвіду, який вони почерпнули за час практики у визнаних майстрів в індустрії моди. Та це в жодному разі не означає, що ми неконкурентоспроможні. Найголовніше – завзятість, робота, рух вперед без зупинок і, звичайно, пошук та відданість своєму стилю.

102149559.jpgДля того, щоб показати колекцію за кордоном, молодому дизайнеру можна почати з фешн-платформи Fashion Scout. Так колись стартували відомі бренди David Koma, Felder Felder. Ця можливість відкрита і для українських творців моди. Заявку на участь можна подати через Mercedes-Benz Kiev Fashion Days або ж самому, безпосередньо у Fashion Scout London чи Fashion Scout Paris. При цьому потрібно мати певну фінансову базу або спонсорську підтримку, оскільки все це дуже затратно, і враховувати, що проводитиметься відбір компетентною комісією.

Існує безліч конкурсів для молодих дизайнерів, головне – цікавитися і шукати. Також можна просувати свій бренд за кордоном, беручи участь у виставках, які проходять кілька разів на рік і спрямовані на пошук баєрів та здійснення продажів.

Лєра: Світовий досвід показує, що можна вкласти 50 мільйонів у розкручування і прогоріти, а можна з нуля, при мінімальному капіталі, створити бренд з мільярдним оборотом. Якщо ви вирішили зробити популярною свою марку, та ще й вийти з нею на іноземні ринки, то передусім варто показувати колекції із сезону в сезон, регулярно брати участь у виставках, трейд-шоу і, головне, – не зраджувати власному почерку, який і є запорукою ліквідності вашого бізнесу. Існує негласне правило: перш ніж почати співпрацювати з дизайнером, баєри придивляються до стабільності його роботи протягом трьох-п'яти сезонів. Витрати на виставки та покази за кордоном незрівнянно більші, ніж в Україні, тому практично ніхто з моїх молодих колег, на жаль, не може оплатити і витримати сезонність. До того ж собівартість одягу в нашій країні надто висока. Як результат, щоб запропонувати баєрам адекватні їхнім бізнес-реаліям ціни, дизайнеру нерідко доводиться залишатися без прибутку.

— Якщо порівняти організацію показу в Україні і за її межами, де складніше провести все на належному рівні, більш затратно як у моральному, так і в матеріальному плані?

Лєра: Вартість проведення показу за кордоном і у нас просто непорівнянна. Як ви розумієте, у першому випадку вона набагато вища. Політична нестабільність в Україні, безумовно, негативно позначилася на вітчизняному fashion-бізнесі. Щодо морального аспекту, то, наприклад, у Парижі та Лондоні, де в мене відбувся показ, я практично скрізь зустрічала живий, непідробний інтерес людей до нашої країни і до українських дизайнерів, які, незважаючи на всю складність ситуації, не опускають рук і продовжують творити. У Парижі навіть був організований прийом під патронатом Vogue USA і конгломерату LVMH на підтримку наших дизайнерів, який відвідала найвпливовіша жінка у світі моди – Анна Вінтур, а також редакції американського та британського Vogue у повному складі, i-D, Vogue Brazil, WWD, Vogue.co.uk, баєри NET-A-PORTER.COM, colette Paris, Kabuki і навіть Патрік Демаршельє.

Volcano_1.jpg

Яна: За кордоном організація показів, звісно, на вищому рівні, там все чітко і продумано, але ми теж поступово просуваємося в цьому напрямку. Проведення показу – як правило, дуже витратний захід, і будь-який дизайнер повинен бути до цього готовим. З морального боку, це завжди переживання і стрес. Це природно. Коли я брала участь у Kiev Fashion Scout, мені дуже сильно допомагали засновник Vauxhall Fashion Scout Мартін Робертс і професор London College of Fashion Тоні Гленвілл. Мартін постійно запитував, чи успішно пройшла примірка перед показом, чи встигаємо ми з make up, і навіть складав у ряд взуття для моделей. А Тоні підтримував мене психологічно на бекстейджі прямо перед моїм показом Volcano.

— Лілія Пустовіт у своєму інтерв'ю якось розповідала, що на самому початку її рятував тільки голий ентузіазм і безліч спроб: «Позичаєш гроші, пакуєш у дві валізи свою колекцію і їздиш з нею на всі можливі конкурси молодих дизайнерів». Чи змінилася ситуація зараз і чи з'явилися якісь нові перспективи для тих, хто тільки стартує у фешн-сфері?

Яна: Так, голий ентузіазм – це чиста правда. Спочатку ти нічого не заробляєш, просто вкладаєш гроші. Перші продажі стають індикатором того, що все не даремно, треба рухатися вперед, вчитися на своїх помилках і аналізувати.

Участь у конкурсах – шанс потрапити на місяць практики до дизайнера зі світовим іменем. Це дасть можливість побачити, як працюють професіонали, зрозуміти загальну систему управління будинком моди або навіть виграти призовий фонд для початкового розвитку своєї марки. Такі конкурси є і за кордоном, і в Україні.

Лєра: Не можу не погодитися з Пустовіт. На етапі становлення все тримається тільки на вірі у свою справу і працездатності. Напевно, так буде завжди. Техніка та визнання – справа наживна, однак дуже копітка і затратна за часом. Успіх у нашій сфері також багато в чому залежить від коштів, вкладених в ім'я, проте це не гарантує окупність інвестицій. Кожен відомий бренд являє собою коктейль з дизайнерського таланту, твого унікального стилю, роботи цілої команди професіоналів у швейній індустрії, сфері маркетингу та піару. Особиста привабливість, комунікабельність, везіння – теж мають значення.

Вам це буде цікаво:
Книжковий Арсенал 2019: іноземні гості
IX Міжнародний фестиваль «Книжковий Арсенал» завершився, а ми пропонуємо вам ще пролонгувати відчуття ейфорії від перебування в книжковій «оазі» у центрі столиці України. Наш портал, висвітлюючи дипломатичне життя в Україні, приділить свою увагу огляду цікавих заходів, що відбулися за підтримки іноземних посольств, і спілкуванню із закордонними гостями.
ГДІПу-27. Дипломати вітають!
У Київському національному академічному театрі оперети 16 травня 2019 року відбулося відзначення Дня вишиванки та святкування 27-ї річниці заснування державного підприємства «Генеральна дирекція з обслуговування іноземних представництв».
Танець заради благодійності. Іноземні дипломати на щорічному балі в ІМВ
Інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка та особисто директор Валерій Копійка запросили усіх охочих підтримати студентську ініціативу Благодійного балу ІМВ-2019.
Життя на воді: 7 маловідомих конкурентів Венеції
Коли ми чуємо вираз «місто на воді», одразу на думку спадає Венеція, чи не так? Неквапливі гондоли, вузенькі вулички по обидва боки, ніжне світло сонця, що заходить, і старовинна архітектура створюють той п’янкий романтичний коктейль, котрий приваблює туристів з усього світу.
Із подіума до музею
А ви знали, що Met Gala щорічно проходить в Інституті костюма в нью-йоркському Метрополітен-музеї? А те, що в цьому році він пройшов вже в 71 раз? Ми самі були здивовані! Тому зібрали для вас топ музеїв, створених в ім'я моди і всього, що з нею пов'язано! Адже моді, як і її творцям, вже давно тісно на подіумі ...
Квіткові долини світу
Квіткові поля і долини вражають і приваблюють увагу найвибагливіших поціновувачів прекрасного. Різнокольорові розсипи духмяних рослин прикрашають простори майже в кожній країні, у найвіддаленіших між собою частинах світу. Ми пропонуємо кілька варіантів таких квіткових килимів на будь-який смак.
Diplomatics Greetings для студентів зі Шкіл молодого дипломата м.Харків та м.Київ
OUTLOOK та ДП «Генеральна дирекція з обслуговування іноземних представництв» (ГДІП) проведуть захід Diplomatic Greetings 23 квітня 2019 року. Наші організації багато років поспіль працюють та реалізовують проекти у співпраці з іноземним дипломатичним корпусом.
Дружини іноземних дипломатів відвідали лекцію про українські традиції
У середу, 9 квітня 2019 року, з ініціативи та організаційного сприяння ДП «Генеральна дирекція з обслуговування іноземних представництв», міжнародного жіночого клубу ASCK у Національному центрі народної культури «Музеї Івана Гончара» відбулася лекція, присвячена традиційному вбранню українок.
У Києві відбувся ХVІ загальноміський конкурс-фестиваль «Діалог держав: партнерство в освіті»
11 квітня 2019 року у Київському Палаці дітей та юнацтва відбувся ХVІ загальноміський конкурс-фестиваль «Діалог держав: партнерство в освіті» під гаслом «Пізнаємо світ – світ пізнає нас», приурочений до Дня Європи у місті Києві.
Українські Сади Семіраміди
Вы колись помічали, як манять парки, коли надворі стає тепліше? І що відбувається, коли раптом опиняєшся там? Час завмирає, а всередині тебе щось починає пульсувати. Пропонуємо відвідати разом з OUTLOOK найкрасивіші парки України, з яких ви вийдете оновленими.
Музеї, що лікують
«Мені, будь ласка, еліксир від головного болю, настоянку на корені мандрагори, пігулки від серця і трохи морфіну…» – приблизно так зверталися до аптекарів пацієнти кілька століть тому. А ті готували різноманітні бовтанки і суміші у фармакологічних лабораторіях, які знаходилися прямо в сусідніх кімнатах.
Історія однієї вулиці: проспект Дмитра Яворницького
Матеріалом про головну вулицю міста Дніпра, проспект Дмитра Яворницького, ми продовжуємо наш цикл, присвячений історіям вулиць. Проспект Дмитра Яворницького – це не просто центральна і найважливіша вулиця Дніпра, він є ще й уособленням багатовікової історії міста.
Знай наших: Серж Лифар
Знаменитий француз українського походження в дитинстві був блакитнооким мрійником. Згодом усі його жадання стали реальністю. Хай би чого він прагнув, усе давалося легко, немов удача назавше зробила його своїм улюбленцем. Спів у хорі, артистичний талант і, нарешті, балет. Серж Лифар не тільки підкорив світові сцени та здобув заслужену славу. Він відродив французький балет як такий і ввів поняття, котрі стали основою неокласицизму.
Візит дипломатів до міста Острог
У суботу, 23 лютого 2019 року, Надзвичайні і Повноважні Посли іноземних держав, представники дипломатичних місій, міжнародних організацій, Державного управління справами Президента України та Міністерства закордонних справ України відвідали центр зародження та розвитку української освіти – місто Острог – за організаційного сприяння й участі Генеральної дирекції з обслуговування іноземних представництв у співпраці з Національним університетом «Острозька академія».
Дипломатичний прийом з нагоди національного свята Республіки Сербія
13 лютого відбувся урочистий захід з нагоди головного національного свята Сербії - Дня державності, який відмічається на офіційному рівні з 2001 року і знаменує День початку сербської революції проти Османської окупації в 1804 році.
"Україноканадці". Посол Роман Ващук відкрив виставку в Києві
12 лютого в Музеї української діаспори за підтримки Посольства Канади в Україні відкрилась виставка, присвячена українській діаспорі у Канаді. Метою проекту є відображення для загалу життя українських канадців, їх невпинну роботу у новій країні та вклад, який вони вносять щодня.
Вічна любов. Пам’ятники коханню в Україні
Скільки важить кохання і чи можна виміряти його обсяг? А чи має воно центр ваги і як поводиться у спеку та в снігову заметіль? Певна річ, кохання ефірне і радше нагадує шалених метеликів, що несамовито танцюють у животі. Однак люди, котрі особливо глибоко відчувають, навчилися «творити кохання» і передавати його сенс у камені, дереві, металі для інших.
From Київ with торт
Київські аеропорти, вокзали та автобусні станції мало відрізняються від аналогічних об'єктів в інших великих містах. Та це лише на перший погляд. Якщо ж придивитися до пасажирів трохи уважніше, в руках у кожного третього можна побачити круглу біло-зелену коробку. Саме в ній міститься сувенір на згадку – знаменитий «Київський торт».
На подіумі: Киргизстан
Традиційний одяг будь-якого народу може багато розповісти не тільки про ментальні особливості їхніх власників, історію і риси характеру, але й про спосіб життя, традиції... Сьогодні в об’єктиві нашої уваги – національні костюми жителів Киргизстану – гарні, колоритні і, що найголовніше, зручні. Що вона в собі поєднує, як її носять і чи є відмінності читайте далі!
Ніч перед Різдвом і після
Різдво приходить, накидаючи теплий кожух на плечі. Ввечері воно приносить із собою м’яке світло першої вечірньої зірки, а зранку будить білим, але теплим сонцем. Якби про відчуття Різдва хтось запитав у бабці моєї прабабці, то, гадаю, її слова були б ідентичні моїм. Бо разом із мисочкою куті із рук у руки українські покоління передають і свої традиції.
Закрити
Outlook facebook page