RU  UK  EN
Статті  >  Дізнайся  >  Історія бренду: Coca-Cola

Історія бренду: Coca-Cola

Своєю появою вона завдячує чорному рабству і «сухому закону». Спочатку її продавали в аптеці як засіб від нервів та імпотенції, а сьогодні 80% населення Землі п’ють цей напій. Світовий бренд «Кока-Кола» в нинішньому році відзначає 129-ліття свого існування.

Скромний фармацевт з Атланти і за сумісництвом морфійний наркоман Джон Пембертон ще в далекому 1886 році вперше поєднав інгредієнти «Кока-Коли». Листя коки він використовував для лікування своєї залежності, а горіхи коли, завезені рабами з Африки, з чуток, напрочуд добре знімали похмілля. У сучасній версії напою, звісно ж, ні коки, ні коли давно і сліду немає.

Одержаний густий сироп особливим попитом не користувався: вдавалося продати всього дев’ять склянок на день. Та одного разу хтось із покупців з цікавості попросив розвести тягучу масу содовою – так «Кока-Кола» стала газованою і, як наслідок, смачною й популярною. А незабаром нагодився «сухий закон», який не тільки збільшив продажі безалкогольних напоїв, але й дав «зелене світло» заміні згубного спирту абсолютно «нешкідливим» кокаїном.

Лише 1903 року, коли громадськість, нарешті, обурилася, листя коки почали попередньо «віджимати». На рівні продажів нововведення ніяк не позначилося – до того часу «Кока-Кола» вже стала напоєм № 1 в Америці. Час пригадати ім’я Аси Кендлера, який викупив рецепт популярного продукту у вдови його винахідника і 31 січня 1893 року зареєстрував торгову марку, чим дав поштовх утворенню світової корпорації.Фото korrespondent.net

Склад культової шипучки овіяний легендами. Точну формулу нібито знають тільки двоє власників компанії, причому кожному з них відома всього-на-всього її половина, а десь у секретному сейфі зберігається рецепт, написаний рукою самого Пембертона. Цікаво, що список інгредієнтів можна без особливих зусиль знайти в інтернеті: екстракт листя коки, імбирний і лаймовий сік, цукор, кофеїн, карамель з ваніллю, вода. Нічого екзотичного. Більше того – нічого вартого уваги. Згадати хоча б той факт, що, за результатами досліджень, більшість людей взагалі не здатні відрізнити «Коку» від «Пепсі».

Логічніше припустити, що шалену популярність напій здобув не через унікальний смак, а завдяки правильно обраній стратегії розвитку. До того ж Роберт Вудрафф, який очолював компанію цілих 60 років, виявився чудовим рекламістом і новатором. Саме він вигадав продаж упаковок по шість пляшок; рифлену металеву пробку, яку простіше відкорковувати; відкриті кулери і виносні холодильники. Навіть усім відомий образ бородатого Санта-Клауса в червоно-білому костюмі був створений спеціально для різдвяної реклами «Коки» 1931 року.

Впізнавана «пузата» пляшка теж має свою історію. За однією версією, художник просто переплутав англійські слова coca і cocoa, створивши ємність у формі плоду какао. За іншою – витончені обриси були змальовані з модної на початку ХХ століття жіночої спідниці-годе.

Але досконалість і плавність форм будь-якої з варіацій пляшки «Кока-Коли» відходять на другий план, якщо пригадати всі ті жахи, які розповідають про її вміст: мовляв, і монети вона розчиняє, і іржу з накипом знімає нараз. Однак більшість міфів не витримують жодної критики, а ортофосфорна кислота, що міститься в напої, у десять разів менш активна, ніж столовий оцет. Колись турецька влада подала на компанію до суду: мовляв, у якості барвника використовується кошенільний червець (кармін), а мусульманам їсти комах релігія не дозволяє. Виявилося, що для кольору додають звичайний палений цукор, тож конфлікт ущух сам собою.

Сьогодні витвір Пембертона став невід’ємним атрибутом будь-якого фастфуду. Разом з тим, якщо вірити письменнику Віктору Пелевіну, «у країнах Східної Європи «Кока-Кола» є швидше ідеологічним фетишем, аніж прохолодним напоєм». Так, на нашому ринку вона з’явилася тільки в 1988 році і донедавна асоціювалася зі «смаком свободи». У решті ж світу чи то за давністю років, чи то через збільшення кількості напоїв-конкурентів, чи то на хвилі популярності здорового способу життя з червоно-білого бренду давно зійшов наліт чогось особливого, і пляшка коли вже не обов’язково має бути в кожному рюкзаку. Втім, звідки вам знати, що, розповідаючи про все це, я не попиваю через соломинку ту саму «Коку»?Фото riafan.ru

Головне фото life.informator.news

Вам це буде цікаво:
Історія бренду: Chupa Chups
З першого погляду Chupa Chups викликає жвавий інтерес, а зовнішній вигляд яскравої обгортки вабить і ніби запрошує: відкрий мене і якнайскоріше з’їж. Сьогодні розкажемо вам історію успіху цієї солодкої компанії і про те, як народилася ідея створити всесвітньовідому цукерку. Але про все по порядку.
Історія бренду: McDonald’s
У чому полягав секрет першої картоплі фрі, де гамбургер коштував 15 центів і чому єдиниц в 60-х фаст-фуд не почав би свій рух без... продавця міксерів? Брати Моріс і Ричард (Мак і Дік) Макдональди, як і ми, не знали відповідей на всі ці запитання, переїхавши з Нової Англії до Каліфорнії в 1927 році. Але за спиною багатозначно потирала долоні Велика депресія, готова звести нанівець усі їхні сподівання. І далі...
Історія бренду: Швейцарський ніж
Напевно, у світі не знайти чоловіка, в котрого не було б швейцарського ножа чи його подоби. І нехай ідея кишенькового ножа з’явилася зовсім не у Швейцарії, світову славу він здобув саме завдяки швейцарцеві Карлу Ельзенеру, і тепер нерозривно асоціюється з його батьківщиною і бездоганною швейцарською якістю. OUTLOOK розповідає історію найбільш популярного і знаменитого ножа у світі.
Історія бренду: Veuve Clicquot
Сучасні гурмани напевно погребували б пити шампанське початку XIX століття: елегантну золотисто-солом'яну сорочку вина приховувала каламутна пелена дріжджів, які вносять до купажу для отримання вуглекислого газу, а чудову гру фруктових і ванільних півтонів заглушали грубі сторонні присмаки. Такий продукт не міг задовольнити витончених смаків публіки і, як наслідок, не приносив серйозного прибутку. Якби у відважної Ніколь-Барб забракло рішучості взяти справу у свої руки, благородний напій так і залишився б каламутним дешевим зіллям для плебсу.
Історія бренду: Revlon – революція кольору у світі краси
Найбільше його досягнення – створення кольорового стійкого лаку для нігтів. Але є на його рахунку й інші значущі творіння – лак для волосся, водостійка туш, рідкий тональний крем… Що б ми робили, якби не екзальтований і примхливий геній без освіти – Чарльз Ревсон ? Саме він придумав всі ці жіночі речі першої необхідності і створив легендарний Revlon.
Перфекціонізм – справа ювелірна
Сумні очі старого за вікном уважно стежили за революційною пожежею, яка охопила Петроград. Вогонь поширився на справу всього його життя – гордовита чотириповерхова будівля задихалася від крикливих комісарів і матросів, присутність яких здавалась грубим жартом після попередніх відвідувачів. Господар закладу, Карл Густавович Фаберже, напевно бачив у цьому хаосі наближення кінця своєї кар'єри. Однак, можливо, і потай сподівався на друге життя власної спадщини. Якби він знав, що так воно й станеться, – навряд чи маестро так швидко втратив би душевні сили...
Історія бренду: Вода «Боржомі»
Сьогодні ми пропонуємо вам вирушити з нами в курортну частину Грузії, в околиці красивого й затишного курортного містечка Боржомі, де вже кілька століть розливають одну з найпопулярніших і найкорисніших мінеральних вод у світі – легендарний «Боржомі».
Історія бренду: Cirque du Soleil
Феєричний шоу-проект Cirque du Soleil здійснив переворот у цирковому мистецтві, нагадавши світові, що цирк може не тільки розважати, але й творити нову реальність. Божевільні експерименти над людським тілом скасовують владу земного тяжіння, а містерія звука і світла заманює глядача у присмерковий лабіринт філософських драм, надаючи змогу пробиратися до сонця разом з героями постановок.
Історія бренду: Жан Пату
Йому вдалося вловити зухвалий дух початку двадцятого століття і передати ідеали епохи в модних новаціях. Радість, швидкість і легкість – якщо емоції допомагають продавати, то враження, пов'язані з брендом Жана Пату, будуть саме такими.
Історія бренду: Davidoff
Він заробив свої перші песо, танцюючи танго і чарльстон. Трудився зварювальником у Буенос-Айресі та не гребував будь-якою працею, щоб зібрати свій стартовий капітал. Фанатичний трудоголік, який увесь час намагався виглядати снобом. Усміхнений з клієнтами та неймовірно вимогливий до колег. Читайте в OUTLOOK у день народження Зіно Давидоффа про те, як обдарований скрипаль з українським корінням домігся для свого бренду без перебільшень королівських аудієнцій.
Історія бренду: Estee Lauder
Історія її бізнес-імперії почалася на маленькій домашній кухні. Для журналістів, щоправда, було вигадано іншу розповідь: з аристократичним минулим і світськими втіхами, однак до істини вони докопалися тільки 1985 року. Тоді Estee Lauder уже була власницею хмарочоса на Мангеттені, лондонської квартири і блакитної лагуни на Палм-Біч.
Історія бренду: Телеканал Discovery
Сьогодні Outlook розповідає про черговий надихаючий приклад того, як мрія стає справою всього життя. Створення одного з найбільш успішних каналів за всю історію телебачення Discovery Channel, а слідом і величезної медіа-корпорації Discovery Communications – просто не може не мотивувати на власні великі справи.
Історія бренду: Балет Сухішвілі: підкорені вершини маленької грузинської мрії
Колись безмежно відданий танцю Іліко заповів своїм нащадкам з робити все, щоб ім’я його роду не зійшло з афіш ніколи. Через 70 років мільйони людей у сотнях країн розкуповують квитки, де, хоч і різними мовами, але легко читається прізвище Сухішвілі.
Історія бренду: Baileys
Він є практично в кожному хорошому ресторані, кафе або домашньому барі. Серед безлічі різноманітних ємностей з не менш різноманітними видами алкоголю справжній цінитель одразу ж впізнає затемнену пляшку з етикеткою, на якій зображено зелений пейзаж і красується напис Baileys. Цей лікер, приготований на основі віскі та вершків, за свої унікальні смакові якості серед гурманів отримав назву «вершкового дива».
Історія бренду: Cadillac - президенстське авто
Автомобіль, який сміливо можна назвати американською мрією – це «Кадилак». Його впізнають за чималими розмірами і шикарною зовнішністю. Саме цей бренд був першою зареєстрованою маркою авто у Штатах, і він же донині залишається найпрестижнішим у Новому Світі. Адже понад 80 років президенти США віддають перевагу саме «Кадилакам».
Більше ніж клуб – футбол по-каталонськи
Якщо розкадрувати історію футбольної «Барселони» на моменти, якими можна похвалитися, у неї будуть вагомі підстави зазнатися. OUTLOOK вирішив заглибитися в історію команди та обвести маркером імена «винуватців» її майже безпрецедентного успіху. Тільки за сезон 2008/2009 вона зібрала всі можливі значні клубні трофеї, а за її протистоянням з мадридським «Реалом» світ щоразу спостерігає з екзальтованим тремтінням.
Закрити
Outlook facebook page