RU  UK  EN
Статті  >  Насолодись  >  Історія бренду: Veuve Clicquot

Історія бренду: Veuve Clicquot

Сучасні гурмани напевно погребували б пити шампанське початку XIX століття: елегантну золотисто-солом'яну сорочку вина приховувала каламутна пелена дріжджів, які вносять до купажу для отримання вуглекислого газу, а чудову гру фруктових і ванільних півтонів заглушали грубі сторонні присмаки. Такий продукт не міг задовольнити витончених смаків публіки і, як наслідок, не приносив серйозного прибутку. Якби у відважної Ніколь-Барб забракло рішучості взяти справу у свої руки, благородний напій так і залишився б каламутним дешевим зіллям для плебсу.

Жінка на керівній посаді і в наш час нерідко стає мішенню для жартів, а в позаминулому столітті прекрасну половину людства й поготів не брали до уваги. Вальсувати у вітальні, вишивати на п'яльцях і бринькати на клавесині – ось і все, що личить заміжній дамі та матері респектабельного сімейства. Зрозуміло, подібний розклад влаштовував далеко не всіх.

Енергійна і допитлива Ніколь-Барб Понсарден, видана заміж за меланхолійного сина заможного фабриканта з Реймса, не знаходила застосування своїм здібностям у дрібних домашніх турботах і дедалі частіше замислювалася про справи сімейного підприємства «Кліко і син», яке мав успадкувати її чоловік. Основний дохід приносила текстильна фабрика, а винокурню тримали задля забави. Коли життя Франсуа Кліко забрала лихоманка, патріарх роду був радий спекатися збиткової справи й охоче поступився виноробнею невістці, хоча в її успіх не вірив. Вирощувати виноград у непевні часи революції здавалося справжнім безумством. Яке ж було здивування бувалого комерсанта, коли молода вдова випередила досвідчених конкурентів, піднявши якість ігристих вин на недосяжну висоту!

Фото girlsofto.com

Спостерігаючи за роботою виноробів, Ніколь хутко збагнула, в чім річ. У процесі вторинного бродіння вина пляшки вкладали горизонтально, утримуючи дріжджовий осад у підвішеному стані. Якщо закріпити посудину під кутом 45 градусів, дріжджі будуть накопичуватися в шийці, звідки їх можна легко витягти разом з корком. Технологія ремюаж, запропонована мадам Кліко, й донині на озброєнні у провідних домів Шампані. За допомогою винного майстра Антуана Міллера вдова спроектувала похилий пюпітр для фіксації винних пляшок у потрібному положенні.

Упродовж двох-трьох місяців витримки в прохолодних льохах винні пляшки щодня акуратно провертають, домагаючись рівномірного осаду дріжджів на корку. Перед скиданням осаду вино швидко заморожують, а потім стрімко відкорковують, тримаючи посудину денцем догори. Тиск вуглекислоти викидає корок, захоплюючи за собою скупчення дріжджів. Спритний трюк з дегоржуванням, винайдений мадам Кліко, також увійшов до світової практики.

Фото undercurrentrestaurant.com

Одночасно з поліпшенням кольору вина вдова невпинно працювала над удосконаленням смакових характеристик напою. Закуповуючи виноматеріал класичних шампанських сортів піно нуар, шардоне і піно-меньє в першокласних теруарах Гран-Крю і Прем’є-Крю, Ніколь не пожаліла фамільних коштовностей, щоб розплатитися з кредиторами. «Може бути тільки одна якість – найвища», – казала вона майстрам. Тепер напутні слова Великої Дами, як заведено називати мадам Кліко всередині компанії, красуються на всіх етикетках бренду.

Старання не пропали дарма: 1810 року вдова Кліко запатентувала перше у світі марочне шампанське. А наступного року, відзначеного появою комети, колекцію бренду поповнив вінтажний ассамбляж Vinde Bouzy, 1811, dela Comete.

На жаль, дочка та зять мадам Кліко були налаштовані не примножувати, а тринькати сімейний капітал. І знову стара вдова кинула виклик традиціям, передавши кермо влади давньому партнерові – ельзаському німцеві Едуарду Верле, з подачі якого Дім Кліко став упізнаваним завдяки знаменитій жовтій етикетці з якорем. 1986 року історичний лейбл придбав міжнародний концерн Louis Vuitton – флагман французького ринку предметів розкоші.

Фото img-shoplineapp-com.s3.amazonaws.com

Дім Кліко дбайливо береже пам'ять про видатну жінку, наділену неабияким талантом підпорядковувати собі обставини. На початку ХХ століття на честь засновниці бренду було випущено мілезимне шампанське Veuve Clicqout La Grande Dame, яке підкорило Європу солодким шовковистим смаком із м'яким ванільним відтінком. 1972 року благодійний фонд компанії заснував щорічну премію для успішних жінок, котрі проявили «характер мадам Кліко» – інноваційне мислення, сталеву волю та нестримну енергію.

Заглавное фото s-media-cache-ak0.pinimg.com

Вам це буде цікаво:
Історія бренду: Amouage
Якби кожна історична подія мала свій власний неповторний запах, то ця, імовірно, запам’яталась усім неповторною сумішшю ладану, сандалу, мускусу, амбри і мирри. Ідеться про історію появи на світ дому Amouage чи, як його ще часто називають, «скарбу Оману».
Історія бренду: Chupa Chups
З першого погляду Chupa Chups викликає жвавий інтерес, а зовнішній вигляд яскравої обгортки вабить і ніби запрошує: відкрий мене і якнайскоріше з’їж. Сьогодні розкажемо вам історію успіху цієї солодкої компанії і про те, як народилася ідея створити всесвітньовідому цукерку. Але про все по порядку.
Історія бренду: McDonald’s
У чому полягав секрет першої картоплі фрі, де гамбургер коштував 15 центів і чому єдиниц в 60-х фаст-фуд не почав би свій рух без... продавця міксерів? Брати Моріс і Ричард (Мак і Дік) Макдональди, як і ми, не знали відповідей на всі ці запитання, переїхавши з Нової Англії до Каліфорнії в 1927 році. Але за спиною багатозначно потирала долоні Велика депресія, готова звести нанівець усі їхні сподівання. І далі...
Історія бренду: Швейцарський ніж
Напевно, у світі не знайти чоловіка, в котрого не було б швейцарського ножа чи його подоби. І нехай ідея кишенькового ножа з’явилася зовсім не у Швейцарії, світову славу він здобув саме завдяки швейцарцеві Карлу Ельзенеру, і тепер нерозривно асоціюється з його батьківщиною і бездоганною швейцарською якістю.
Історія бренду: Revlon – революція кольору у світі краси
Найбільше його досягнення – створення кольорового стійкого лаку для нігтів. Але є на його рахунку й інші значущі творіння – лак для волосся, водостійка туш, рідкий тональний крем… Що б ми робили, якби не екзальтований і примхливий геній без освіти – Чарльз Ревсон ? Саме він придумав всі ці жіночі речі першої необхідності і створив легендарний Revlon.
Перфекціонізм – справа ювелірна
Сумні очі старого за вікном уважно стежили за революційною пожежею, яка охопила Петроград. Вогонь поширився на справу всього його життя – гордовита чотириповерхова будівля задихалася від крикливих комісарів і матросів, присутність яких здавалась грубим жартом після попередніх відвідувачів. Господар закладу, Карл Густавович Фаберже, напевно бачив у цьому хаосі наближення кінця своєї кар'єри. Однак, можливо, і потай сподівався на друге життя власної спадщини. Якби він знав, що так воно й станеться, – навряд чи маестро так швидко втратив би душевні сили...
Історія бренду: Вода «Боржомі»
Сьогодні ми пропонуємо вам вирушити з нами в курортну частину Грузії, в околиці красивого й затишного курортного містечка Боржомі, де вже кілька століть розливають одну з найпопулярніших і найкорисніших мінеральних вод у світі – легендарний «Боржомі».
Історія бренду: Cirque du Soleil
Феєричний шоу-проект Cirque du Soleil здійснив переворот у цирковому мистецтві, нагадавши світові, що цирк може не тільки розважати, але й творити нову реальність. Божевільні експерименти над людським тілом скасовують владу земного тяжіння, а містерія звука і світла заманює глядача у присмерковий лабіринт філософських драм, надаючи змогу пробиратися до сонця разом з героями постановок.
Історія бренду: Жан Пату
Йому вдалося вловити зухвалий дух початку двадцятого століття і передати ідеали епохи в модних новаціях. Радість, швидкість і легкість – якщо емоції допомагають продавати, то враження, пов'язані з брендом Жана Пату, будуть саме такими.
Історія бренду: Davidoff
Він заробив свої перші песо, танцюючи танго і чарльстон. Трудився зварювальником у Буенос-Айресі та не гребував будь-якою працею, щоб зібрати свій стартовий капітал. Фанатичний трудоголік, який увесь час намагався виглядати снобом. Усміхнений з клієнтами та неймовірно вимогливий до колег. Читайте в OUTLOOK у день народження Зіно Давидоффа про те, як обдарований скрипаль з українським корінням домігся для свого бренду без перебільшень королівських аудієнцій.
Історія бренду: Estee Lauder
Історія її бізнес-імперії почалася на маленькій домашній кухні. Для журналістів, щоправда, було вигадано іншу розповідь: з аристократичним минулим і світськими втіхами, однак до істини вони докопалися тільки 1985 року. Тоді Estee Lauder уже була власницею хмарочоса на Мангеттені, лондонської квартири і блакитної лагуни на Палм-Біч.
Історія бренду: Телеканал Discovery
Сьогодні Outlook розповідає про черговий надихаючий приклад того, як мрія стає справою всього життя. Створення одного з найбільш успішних каналів за всю історію телебачення Discovery Channel, а слідом і величезної медіа-корпорації Discovery Communications – просто не може не мотивувати на власні великі справи.
Історія бренду: Балет Сухішвілі: підкорені вершини маленької грузинської мрії
Колись безмежно відданий танцю Іліко заповів своїм нащадкам з робити все, щоб ім’я його роду не зійшло з афіш ніколи. Через 70 років мільйони людей у сотнях країн розкуповують квитки, де, хоч і різними мовами, але легко читається прізвище Сухішвілі.
Історія бренду: Baileys
Він є практично в кожному хорошому ресторані, кафе або домашньому барі. Серед безлічі різноманітних ємностей з не менш різноманітними видами алкоголю справжній цінитель одразу ж впізнає затемнену пляшку з етикеткою, на якій зображено зелений пейзаж і красується напис Baileys. Цей лікер, приготований на основі віскі та вершків, за свої унікальні смакові якості серед гурманів отримав назву «вершкового дива».
Історія бренду: Coca-Cola
Своєю появою вона завдячує чорному рабству і «сухому закону». Спочатку її продавали в аптеці як засіб від нервів та імпотенції, а сьогодні 80% населення Землі п’ють цей напій. Світовий бренд «Кока-Кола» в нинішньому році відзначає 129-ліття свого існування.
Історія бренду: Cadillac - президенстське авто
Автомобіль, який сміливо можна назвати американською мрією – це «Кадилак». Його впізнають за чималими розмірами і шикарною зовнішністю. Саме цей бренд був першою зареєстрованою маркою авто у Штатах, і він же донині залишається найпрестижнішим у Новому Світі. Адже понад 80 років президенти США віддають перевагу саме «Кадилакам».
Більше ніж клуб – футбол по-каталонськи
Якщо розкадрувати історію футбольної «Барселони» на моменти, якими можна похвалитися, у неї будуть вагомі підстави зазнатися. OUTLOOK вирішив заглибитися в історію команди та обвести маркером імена «винуватців» її майже безпрецедентного успіху. Тільки за сезон 2008/2009 вона зібрала всі можливі значні клубні трофеї, а за її протистоянням з мадридським «Реалом» світ щоразу спостерігає з екзальтованим тремтінням.
Закрити
Outlook facebook page