RU  UK  EN
Статті  >  Дізнайся  >  Історія бренду: Жан Пату

Історія бренду: Жан Пату

Йому вдалося вловити зухвалий дух початку двадцятого століття і передати ідеали епохи в модних новаціях. Радість, швидкість і легкість – якщо емоції допомагають продавати, то враження, пов'язані з брендом Жана Пату, будуть саме такими.

Засновник знаменитого модного дому створив найдорожчу парфумерію 1920-30-х років – «Joy», в одному флаконі зосередивши аромат трьохсот троянд і десяти тисяч квіток жасмину. Навіть найпростіші речі модельєр перетворював на твори мистецтва – чого варті його знамениті светри, схожі на картини кубістів!

Фото:blogspot.com

Мода, війна, Париж

Життя модельєра не завжди було схоже на свято. Виходець із забезпеченої сім'ї не захотів займатися батьківським бізнесом – шкіряними обкладинками для книжок – і вважав за краще стати підмайстром у хутряному ательє свого родича. Досконало за п'ять років опанувавши тонкощі крою та шиття, Жан Пату відкрив власну справу – так 1912 року в одному з паризьких районів з'являється невелике ательє з претензійною назвою «Maison Parry», де продавали хутряні вироби і сукні. Півтора року йде на розкрутку, перш ніж модний дім отримує перше велике замовлення. Здавалося, тепер Жан Пату потрапив у течію і ніщо не зможе перешкодити подальшому розвитку, пошуку клієнтів і створенню цікавих ліній одягу. Але тут почалася війна.

Жан Пату сприйняв Першу світову надто болісно, не змігши бути осторонь від людського горя. У перші ж місяці всесвітньої трагедії він вирішив піти на фронт добровольцем і пройшов через воєнні тяготи в ранзі капітана французької армії. Переживши жах лихоліття, Жан Пату повернувся додому, де на нього чекав приємний сюрприз. За його відсутності модним домом опікувалася сестра Мадлен і її чоловік Реймон Барбас, тому, повернувшись, Жанові Пату не довелося починати справу з нуля, а можна було просувати нові ідеї. Коли їх стало достатньо для того, щоб у світі моди заговорили про засновника «Maison Parry», модний дім перейменували на салон Жана Пату, котрий уже 1919 року містився на паризькій вулиці Сен-Флорентин.

Фото:blogspot.com

Сміливість шарму, чарівність зухвалості

1920-ті роки. Жінку більше не вважають доповненням у розкішній колекції чоловіка, в суспільстві дедалі частіше говорять про жіночу спроможність і досягнення. Конкуруючи з Шанель, яка займає модну нішу елегантності, Жан Пату запускає лінію жіночого спортивного одягу, а також по-домашньому затишні кардигани та плетені купальники. Його ідеї здаються ковтком свіжого повітря: мистецтво кубістів підказує модельєрові, що рішучий настрій на перемогу, відтепер властивий жінкам, чудово передає геометрична стриманість фігур. А арт-деко своєю ніжною витонченістю нагадує, що перед нами – переможниця, яку потрібно відносити до прекрасної статі.

Сам Жан Пату говорив про модну філософію так: «Сучасна жінка веде активний спосіб життя, тому творець має одягати її відповідно, найпростішим чином, але заразом підкреслюючи її жіночність і чарівність». Його одяг грав з жіночими бажаннями, не обмежуючи власницю убрань ані в русі, ані в самовираженні, та водночас примирюючи людей з післявоєнним світом.

1921 року Сюзанн Рашель Флора Ленглен – французька тенісистка та олімпійська чемпіонка – демонструє суспільству одяг від Жана Пату. Вона виходить на змагання в білій сукні, що ледь прикриває коліна, на її плечі накинуто трикотажний кардиган. Наряд одразу ж викликає бурхливе обговорення через свою незвичність. Надалі Ленглен носить зручні та практичні речі від Жана Пату як на тенісному корті, так і за його межами. Тепер увагу знаменитостей прикуто до спортивного одягу, й Пату одержує замовлення створити цілий гардероб для Рут Елдер – першої жінки-пілота, котра здійснила спробу перелетіти через Атлантичний океан.

Фото: theredlist.com

... До Жана Пату приходить слава, відомі люди бажають мати цей бренд у своїй колекції, навіть якщо їхня діяльність не пов'язана зі спортом. Ще за декілька років лінія одягу Пату стає доступною для простих смертних. Жан Пату говорив про те, що сприймав успіх модних ідей як одвічну потребу балансувати на грані між включенням у життєву боротьбу (як це відбувається в спорті) і вмінням спостерігати за тим, що відбувається (це властиво глядачам змагань). Ця філософія якнайкраще приживається і в Америці, де Жан Пату шукає цільову аудиторію, усвідомлюючи, що у Франції першість усе ж належить Шанель. Утім, у Парижі Пату вельми успішно засновує бутик Le Coindes Sports, де кожну із зал присвячує окремому виду спорту. Тут можна вибрати одяг для верхової їзди, тенісу, гольфу, прогулянки на яхті та навіть для риболовлі. Після цього Жан Пату замахується на французькі курортні райони, а потім вирушає до Нью-Йорка. В Америці модельєр провів конкурс і повернувся до Франції з шістьма моделями – перше ж дефіле мало нечуваний успіх. Цей крок привернув увагу американців до модного бренду, а французи вкотре усвідомили, що в їхній країні живе особистість світового масштабу.

Цього виявилося достатньо для того, щоб заговорити про фірмові кольори кутюр’є. «Пату, який у минулому віддавав перевагу чорній барві, тепер робить вибір на користь жовто-зеленого. Жовтуватий відтінок, який проглядається з глибини зеленого кольору, вельми важливий, адже чимало великих жінок співвідносять зелений з надприродними здібностями», – так писали в американській пресі. Наступний колір, який з'явився в колекціях модельєра 1930 року, лавірував між сірим і бежевим тонами.

Як і інші талановиті дизайнери, Пату був певен, що власний стиль важливіший за моду, а тому ставився до виробленого одягу доволі просто – замовник міг з легкістю доповнити куплену річ відповідно до примх фантазії. Сувору сукню було нескладно перетворити на романтичний варіант або надати святково-декорованим моделям класичної витонченості за допомогою капелюхів і шаликів, які сам Пату називав «всякими дурничками».

Фото: theredlist.com

З 1925 року Жан Пату більше не обмежується одягом і випускає три серії парфумів – «Amour-amour» (як казав сам виробник, для чуттєвих брюнеток), «Que Sais-Je?» (для легких на підйом і в спілкуванні білявок) і, нарешті, Adieu Sagesse (сама назва радила рудоволосим дівчатам «попрощатися з розсудливістю»). А невдовзі Пату продовжив експерименти і запропонував жінкам, які вибирають спортивний спосіб життя, чоловічий аромат «Le Sien», у перекладі – «его».

1936 року чоловіка, котрий вірив у те, що одяг має бути гарним, але функціональним, не стало. Барвисті тенденції вийшли на новий етап, але вже без ідейного натхненника.

Модний дім «Жан Пату»: сучасність

Після смерті Жана Пату модний дім очолив чоловік сестри модельєра Реймон Барбас. У колекціях з'являються темно-сині пальта-накидки, рожеві сукні з рюшами, неймовірні біло-блакитні вечірні вбрання і солідні темно-зелені костюми зі срібними ґудзиками. Нові власники почергово випускають весільні сукні та строгий діловий одяг, запрошують до співпраці знаменитих дизайнерів, серед яких: Марк Боан, Карл Лагерфельд, Жан-Поль Готьє та Крістіан Лакруа. А лінією парфумерії тепер опікуються внучаті племінники Жана Пату – Гі та Жан Муї.

Головне фото: cmadeleinesvintage.com

Вам це буде цікаво:
Знай наших: Сергій Полунін
26 жовтня відбудеться довгоочікувана прем`єра документально-біографічної картини «Танцюрист» про ціну успіху, яку заплатив артист балету Сергій Полунін. Херсонець за походженням, волею випадку потрапляє до Королівського театру в Лондоні, де здобуває неймовірний успіх, а потім зникає з поля зору, щоб згодом завоювати ще більше любові глядачів. Сьогодні OUTLOOK продовжує серію матеріалів про успішних українців.
Великі криві Фріденсрайха Гундертвассера
Він вигадав своє ім’я, щоб не бути схожим ні на кого іншого. Бунт його індивідуальності став основою для величезної творчої спадщини, а архітектура – продемонструвала можливість поєднувати екологічність і сучасні технології.
Керований хаос: архітектор Заха Хадід
В англійській мові є чудовий неологізм, синонім успішності – «селфмейдмен», котрий можна перекласти як «людина, що зробила себе». Саме такою людиною, безумовно, є знаменитий архітектор Заха Хадід. Ми розкажемо про її непростий життєвий і творчий шлях її ж словами.
Шведський відлюдник Інгмар Бергман
14 липня 1918 року у шведському місті Упсала народився чоловік, який зняв понад 50 картин і поставив кількадесят вистав, що підняли планку у мистецтві на недосяжний рівень. Навіть сьогодні, переглядаючи шедеври Бергмана, створені ще півстоліття тому, розумієш, що вони нічого не втратили з часом – скоріше навпаки.
Історія бренду: Davidoff
Він заробив свої перші песо, танцюючи танго і чарльстон. Трудився зварювальником у Буенос-Айресі та не гребував будь-якою працею, щоб зібрати свій стартовий капітал. Фанатичний трудоголік, який увесь час намагався виглядати снобом. Усміхнений з клієнтами та неймовірно вимогливий до колег. Читайте в OUTLOOK у день народження Зіно Давидоффа про те, як обдарований скрипаль з українським корінням домігся для свого бренду без перебільшень королівських аудієнцій.
Історія бренду: Estee Lauder
Історія її бізнес-імперії почалася на маленькій домашній кухні. Для журналістів, щоправда, було вигадано іншу розповідь: з аристократичним минулим і світськими втіхами, однак до істини вони докопалися тільки 1985 року. Тоді Estee Lauder уже була власницею хмарочоса на Мангеттені, лондонської квартири і блакитної лагуни на Палм-Біч.
Історія бренду: Телеканал Discovery
Сьогодні Outlook розповідає про черговий надихаючий приклад того, як мрія стає справою всього життя. Створення одного з найбільш успішних каналів за всю історію телебачення Discovery Channel, а слідом і величезної медіа-корпорації Discovery Communications – просто не може не мотивувати на власні великі справи.
Перфекціонізм – справа ювелірна
Сумні очі старого за вікном уважно стежили за революційною пожежею, яка охопила Петроград. Вогонь поширився на справу всього його життя – гордовита чотириповерхова будівля задихалася від крикливих комісарів і матросів, присутність яких здавалась грубим жартом після попередніх відвідувачів. Господар закладу, Карл Густавович Фаберже, напевно бачив у цьому хаосі наближення кінця своєї кар'єри. Однак, можливо, і потай сподівався на друге життя власної спадщини. Якби він знав, що так воно й станеться, – навряд чи маестро так швидко втратив би душевні сили...
Історія бренду: Балет Сухішвілі: підкорені вершини маленької грузинської мрії
Колись безмежно відданий танцю Іліко заповів своїм нащадкам з робити все, щоб ім’я його роду не зійшло з афіш ніколи. Через 70 років мільйони людей у сотнях країн розкуповують квитки, де, хоч і різними мовами, але легко читається прізвище Сухішвілі.
Історія бренду: Cirque du Soleil
Феєричний шоу-проект Cirque du Soleil здійснив переворот у цирковому мистецтві, нагадавши світові, що цирк може не тільки розважати, але й творити нову реальність. Божевільні експерименти над людським тілом скасовують владу земного тяжіння, а містерія звука і світла заманює глядача у присмерковий лабіринт філософських драм, надаючи змогу пробиратися до сонця разом з героями постановок.
Історія бренду: Veuve Clicquot
Сучасні гурмани напевно погребували б пити шампанське початку XIX століття: елегантну золотисто-солом'яну сорочку вина приховувала каламутна пелена дріжджів, які вносять до купажу для отримання вуглекислого газу, а чудову гру фруктових і ванільних півтонів заглушали грубі сторонні присмаки. Такий продукт не міг задовольнити витончених смаків публіки і, як наслідок, не приносив серйозного прибутку. Якби у відважної Ніколь-Барб забракло рішучості взяти справу у свої руки, благородний напій так і залишився б каламутним дешевим зіллям для плебсу.
"Бути вдома значить відчувати себе в безпеці". У Києві вшанували пам'ять Ясіра Арафата
"Бути вдома означає відчувати себе в безпеці ...", - ці слова належать засновнику і першому главі Палестинської національної адміністрації, борцю за свободу Палестини, лауреату Нобелівської премії Ясіра Арафата. 11 листопада в Києві відбувся вечір пам'яті палестинського лідера, організований посольством Палестини в Україні і палестинської діаспорою.
Історія бренду: Amouage
Якби кожна історична подія мала свій власний неповторний запах, то ця, імовірно, запам’яталась усім неповторною сумішшю ладану, сандалу, мускусу, амбри і мирри. Ідеться про історію появи на світ дому Amouage чи, як його ще часто називають, «скарбу Оману».
Усама Кафа: антикризова людина в кризові часи
Сміливі і талановиті люди, котрі не бояться розвиватися і запускати нові напрямки свого бізнесу навіть у, здавалося б, несприятливі часи, безумовно, заслуговують на повагу. Один із таких героїв – відомий український ресторатор Усама Кафа, котрий заснував L’KAFA Group.
Історія бренду: Baileys
Він є практично в кожному хорошому ресторані, кафе або домашньому барі. Серед безлічі різноманітних ємностей з не менш різноманітними видами алкоголю справжній цінитель одразу ж впізнає затемнену пляшку з етикеткою, на якій зображено зелений пейзаж і красується напис Baileys. Цей лікер, приготований на основі віскі та вершків, за свої унікальні смакові якості серед гурманів отримав назву «вершкового дива».
Відомий вчений, великий містифікатор: Нікола Тесла
Уже понад сто років світові не дає спокою постать Ніколи Тесли. Серба, котрий народився в хорватському селі Смілян, все ще обговорюють і як геніального винахідника, і як жадібного пройдисвіта, що наживався на науці, видаючи свої «іграшки» за технічний прорив.
На валізах: Маша Шубіна
OUTLOOK запускає нову рубрику "На валізах", в якій ми будемо розповідати про подорожі і улюблені країни знаменитих і успішних людей. Першою поділитися з нашими читачами своїм travel-досвідом погодилася художниця Маша Шубіна.
Без побоїв: тортури мистецтвом
Недаремно кажуть, що і хороше потребує міри – навіть мистецтво за певних умов може не тільки приносити задоволення і допомагати переживати катарсис, але й ламати психіку. Про те, як саме прекрасне слугує знаряддям катувань – далі в Outlook.
Історія бренду: Chupa Chups
З першого погляду Chupa Chups викликає жвавий інтерес, а зовнішній вигляд яскравої обгортки вабить і ніби запрошує: відкрий мене і якнайскоріше з’їж. Сьогодні розкажемо вам історію успіху цієї солодкої компанії і про те, як народилася ідея створити всесвітньовідому цукерку. Але про все по порядку.
Письменниця, що пройшла датський табір біженців. Діна Яфасова: «Зі страхами треба боротися, проходячи їх наскрізь»
На батьківщині Андерсена і К’єркегора, де живе героїня нашого матеріалу, її називають і датським, і російським, і узбецьким письменником. Сама Діна Яфасова – космополіт, зі статусом «Exile» у паспорті.
Закрити
Outlook facebook page