RU  UK  EN
Статті  >  Дізнайся  >  Історія бренду: Вода «Боржомі»

Історія бренду: Вода «Боржомі»

Сьогодні ми пропонуємо вам вирушити з нами в курортну частину Грузії, в околиці красивого й затишного курортного містечка Боржомі, де вже кілька століть розливають одну з найпопулярніших і найкорисніших мінеральних вод у світі – легендарний «Боржомі».

Головний експортний продукт Грузії, що чудово допомагає не тільки тамувати спрагу, але й лікуватися від багатьох хвороб, «Боржомі» вже давно обзавівся десятками міфів, легенд і анекдотів. У цьому потоці фольклору дуже складно розібратися, де ж все-таки правда, а де – красива вигадка, тим більше, що автори більшості розповідей – грузини, знамениті на весь світ любителі красного слівця і довгих тостів із жартами-примовками. Офіційна історія боржомських джерел бере свій початок в 1830-1840-х роках, коли про їхні цілющі властивості випадково дізналися генерали, що несли службу на грузинському Кавказі. При цьому є й інша версія, згідно з якою ще кілька тисячоліть тому предки сьогоднішніх боржомців активно використовували тутешні джерела, що називається, не тільки «всередину», але й приймаючи термальні ванни для підняття загального тонусу. Почали вони це робити після того, як начебто олень, підстрелений на полюванні, впав у джерело і вискочив звідти цілий і неушкоджений і поскакав від розгублених мисливців у ліс.Фото bigpicture.ru

Саме слово «Боржомі», до речі, означає «фортечна стіна» і «війна» – дивлячись на затишне курортне містечко, закрите стінами ущелини від ворогів, розумієш, що для цієї місцевості кращої назви годі й шукати. Цей 13-тисячний населений пункт у своєму теперішньому вигляді популярний значною мірою завдяки джерелам. У середині XIX століття найкращі лікарі і біологи вирушили сюди, щоб перевірити, чим це таким лікуються офіцери і солдати. Служителі науки були вражені, адже вода, що б’є й досі на поверхню без будь-яких насосів, містить у собі мало не всі корисні елементи таблиці Менделєєва, а її чистота внаслідок фільтрації через ґрунт і підземні породи, близька до абсолютної. Відтоді за контролем якості уважно стежать, і за майже двісті років спостережень склад води не змінився ні на молекулу! Робити на джерелах бізнес відразу після позитивного вердикту лікарів і біологів вирішила держава – найближчі родичі царів займались проектом «Боржомі» до самого падіння династії Романових. Завдання було поставлено амбіційне – не лише налагодити масове виробництво мінералки, але й збудувати в цій важкодоступній ущелині курорт, що не поступається ні Карловим Варам, ні Віші.Фото tbilisicore.online

Через гори, глухі грузинські села і бурхливу річку Куру у Боржомі побудували вузькоколійку, мости, провели електрику і телеграф – і все це буквально за 20-30 років. Паралельно в 1860-1870-х активно будували розливні заводи, організовували транспортну логістику постачання води у великі міста Кавказу і далі. Що цікаво, до самого 1950 року пляшки на тутешньому скляному заводі видували вручну, а сама робота «на водах» стала неймовірно престижною, і люди десятиліттями працювали на підприємстві. Уже наприкінці XIXстоліття Боржомі став одним із найпопулярніших курортів імперії, куди їздили відпочивати і оздоровлюватися не лише заможні люди, але й царська родина – спеціально для них тут були збудовані літні резиденції і палаци, якими сьогодні водять екскурсії. Сільськогосподарський гірський регіон завдяки воді зажив активним життям: сюди приїжджали артисти, літератори і бізнесмени.Фото bigpicture.ru

У XXстолітті, буквально на самому його початку, «Боржомі» отримав світове визнання, оскільки хімік Мольдснгауер розробив метод, що дає змогу «подовжити» термін придатності води у пляшках: він придумав насичувати її вуглекислим газом. Завдяки цьому жителі європейських міст на виставках у німецькому Дрездені і бельгійському Спа дізналися про диво-воду із Грузії. Західні фахівці відразу ж оцінили її цілющі властивості, відзначивши, що головна «фішка» «Боржомі» полягає в тому, що, піднімаючись на поверхню з глибин від 200 до 1500 метрів, вода проходить крізь різноманітні породи, що очищають і збагачують її, а особливо – через вулканічні, що дають найважливіші мікроелементи – кальцій, магній, сірку та інші. Такий склад особливо допомагає розв’язати проблеми шлунково-кишкового тракту.Фото bigpicture.ru

Не дивно, що і більшовики, котрі змінили Романових, цінували курорт і його води. Радянська індустріалізація, звичайно, поміняла концепцію міста – буржуазне лікарське містечко з європейськими вуличками й аристократичними настроями мало лишитися у минулому, а на його місці повинно вирости зразкове комуністичне місто-завод, тому потужності підприємства зростали, відкривались нові цехи з розливу, залучались нові спеціалісти. Усе це дало змогу збільшити обсяги експорту – в 1980-ті за кордон щороку відправляли понад 400 мільйонів пляшок! Що цікаво, попит був і у «ворожих» західних країнах і навіть у США, котрі платили за воду валютою.Фото bigpicture.ru

Незважаючи на такий серйозний розмах споживання, згідно з недавніми оцінками науковців, запасів цілющої води у Боржомі вистачить ще на кілька століть напевно. Сьогодні ця вода, як і раніше, популярна, і після падіння виробництва у кризові 1990-ті обсяги експорту починають наближатися до радянських. Для Грузії це не просто «хлібне» підприємство, але й символ, національна гордість, тому на заводі встановлено найсучасніше обладнання, а працювати тут все ще великий привілей. Навколо цехів розбито прекрасний парк мінеральних вод, по якому дуже приємно гуляти, і, що цікаво, там же можна скуштувати і воду, яка б’є з-під землі. Її смак і запах відрізняються від бутильованої, оскільки в цехах її трохи очищають і насичують природнимCO2, що дає змогу довше зберігати. Та як би там не було, це вже справа смаку: місцеві, приміром, люблять пити саме «із землі», тому знайте, що поганого «Боржомі» просто не буває!Фото bigpicture.ru

Цікаві факти про бренд:

- Вода «Боржомі» на сьогоднішній день офіційно представлена в 41 країні світу.

- Температура води у момент виходу на поверхню – 37-38 градусів.

- Загальна протяжність трубопроводу «джерело – цехи заводу» – 25 кілометрів.

- В околицях міста розроблено 22 свердловини для видобутку води, при цьому тільки 9 із них експлуатуються, решта – резервні.

Головне фото fotokto.ru

Вам це буде цікаво:
Diplomatics Greetings для студентів зі Шкіл молодого дипломата м.Харків та м.Київ
OUTLOOK та ДП «Генеральна дирекція з обслуговування іноземних представництв» (ГДІП) проведуть захід Diplomatic Greetings 23 квітня 2019 року. Наші організації багато років поспіль працюють та реалізовують проекти у співпраці з іноземним дипломатичним корпусом.
Публічна лекція Надзвичайного і Повноважного Посла Грузії в Україні Гели Думбадзе у Медіа-центрі ГДІП
У середу, 10 квітня 2019 року, у Медіа-центрі «Генеральної дирекції з обслуговування іноземних представництв» відбулася публічна лекція Надзвичайного і Повноважного Посла Грузії в Україні, постійного представника при організації ГУАМ – Гели Думбадзе, присвячена подіям, що відбулися у Грузії 30 років тому 7–9 квітня 1989 року.
Вечір джазу та мистецтва від Посольства Грузії в Україні
Грузія асоціюється з надзвичайно гостинними людьми, багатою історією та традиціями. Сьогодні культура Грузії має часи розквіту і цим щиро пишається Надзвичайний і Повноважний Посол Грузії Гела Думбадзе, який 11 квітня 2019 року запросив колег-дипломатів, представників української влади, представників грузинської діаспори та партнерів насолодитися вечором джазу та мистецтва.
Історія бренду: Chupa Chups
З першого погляду Chupa Chups викликає жвавий інтерес, а зовнішній вигляд яскравої обгортки вабить і ніби запрошує: відкрий мене і якнайскоріше з’їж. Сьогодні розкажемо вам історію успіху цієї солодкої компанії і про те, як народилася ідея створити всесвітньовідому цукерку. Але про все по порядку.
Історія бренду: McDonald’s
У чому полягав секрет першої картоплі фрі, де гамбургер коштував 15 центів і чому єдиниц в 60-х фаст-фуд не почав би свій рух без... продавця міксерів? Брати Моріс і Ричард (Мак і Дік) Макдональди, як і ми, не знали відповідей на всі ці запитання, переїхавши з Нової Англії до Каліфорнії в 1927 році. Але за спиною багатозначно потирала долоні Велика депресія, готова звести нанівець усі їхні сподівання. І далі...
Листівка з Тбілісі
Місто, що не залишає байдужим - Тбілісі у об‘єктиві талановитого фотографа Павла Хоменського на сторінках видання theoutlook.com.ua. Переглядаючи світлини, ви здійснете оглядову екскурсію однією з наймальовничіших столиць світу. У Тбілісі на вулицях з відкритих вікон пахне хачапурі, з ресторанів лунає чоловічій багатоголосий спів, сучасні будівлі з майбутнього чудово вписуються в старовинні пейзажі. Колорит, одним словом, який не оминеш! Насолодіться фото, відкрийте розклад авіарейсів на травень і сміливо купіть квиток для весняної подорожі в місто, де вам завжди раді місцеві, зробіть сотні чудових фото, і, можливо, наступного разу листівки з Тбілісі ми опублікуємо у вашому виконанні!
Листівка з Батумі
Молодий український письменник Павло Хоменский побував в місті, що втопає в зелені і блищить яскравими вогням - Батумі, яке самі місцеві жителі називають містом любові. Тут пальми, кипариси, магнолії, олеандри, бамбук, лавр, апельсинові дерева, туя і самшит пахнуть на кожному кроці і так і кличуть поспостерігати за романтичною картиною відплиття кораблів з гаваней. І сьогодні автор ділиться з вами своїми листівками з цього дивного міста, пронизаного шумом моря і смаком ароматного вина.
Історія бренду: Швейцарський ніж
Напевно, у світі не знайти чоловіка, в котрого не було б швейцарського ножа чи його подоби. І нехай ідея кишенькового ножа з’явилася зовсім не у Швейцарії, світову славу він здобув саме завдяки швейцарцеві Карлу Ельзенеру, і тепер нерозривно асоціюється з його батьківщиною і бездоганною швейцарською якістю. OUTLOOK розповідає історію найбільш популярного і знаменитого ножа у світі.
Історія бренду: Veuve Clicquot
Сучасні гурмани напевно погребували б пити шампанське початку XIX століття: елегантну золотисто-солом'яну сорочку вина приховувала каламутна пелена дріжджів, які вносять до купажу для отримання вуглекислого газу, а чудову гру фруктових і ванільних півтонів заглушали грубі сторонні присмаки. Такий продукт не міг задовольнити витончених смаків публіки і, як наслідок, не приносив серйозного прибутку. Якби у відважної Ніколь-Барб забракло рішучості взяти справу у свої руки, благородний напій так і залишився б каламутним дешевим зіллям для плебсу.
«Навряд можна знайти іншу державу, яку грузини люблять так само, як Україну», - посол Гела Думбадзе
На честь Дня Незалежності Грузії та Сотої річниці проголошення Демократичної Грузинської республіки Надзвичайний та Повноважний Посол Гела Думбадзе провів урочистий дипломатичних прийом.
Історія бренду: Revlon – революція кольору у світі краси
Найбільше його досягнення – створення кольорового стійкого лаку для нігтів. Але є на його рахунку й інші значущі творіння – лак для волосся, водостійка туш, рідкий тональний крем… Що б ми робили, якби не екзальтований і примхливий геній без освіти – Чарльз Ревсон ? Саме він придумав всі ці жіночі речі першої необхідності і створив легендарний Revlon.
Перфекціонізм – справа ювелірна
Сумні очі старого за вікном уважно стежили за революційною пожежею, яка охопила Петроград. Вогонь поширився на справу всього його життя – гордовита чотириповерхова будівля задихалася від крикливих комісарів і матросів, присутність яких здавалась грубим жартом після попередніх відвідувачів. Господар закладу, Карл Густавович Фаберже, напевно бачив у цьому хаосі наближення кінця своєї кар'єри. Однак, можливо, і потай сподівався на друге життя власної спадщини. Якби він знав, що так воно й станеться, – навряд чи маестро так швидко втратив би душевні сили...
По рейках над головами: Вуппертальська підвісна дорога
Німецьке місто Вупперталь, згідно зі статистикою, не входить навіть в десятку найпопулярніших туристичних місць Німеччини. Окрім легендарної танцівниці Піни Рауш, котра працювала тут, однойменного футбольного клубу і всесвітньовідомого кінорежисера Тома Тиквера, чия кар’єра розпочиналася у міських кіноклубах, Вупперталю, здається, більше нічим похизуватися. Утім, як тільки дізнаєшся про місцевий транспорт, місто зі своєю унікальною підвісною монорейкою стає жаданим для мандрівників.
Дружина Посла Грузії в Україні провела зустріч Ambassadors Spouses Club і показ національного одягу
Дружина Надзвичайного і Повноважного Посла Грузії в Україні Ірина Султанішвілі провела зустріч Ambassadors Spouses Club, в рамках якої були продемонстровані зразки традиційного одягу.
Підземний полиск імперії: будапештське метро
Провівши всього годину в польоті, я раптом дізнався, що опинився в місті, де є найстаріше в континентальній Європі метро. І це ще не все, чим примітна будапештська підземка. OUTLOOK вирушає на прогулянку метрополітеном одного з найгарніших міст світу. Спускаємось?
Історія бренду: Cirque du Soleil
Феєричний шоу-проект Cirque du Soleil здійснив переворот у цирковому мистецтві, нагадавши світові, що цирк може не тільки розважати, але й творити нову реальність. Божевільні експерименти над людським тілом скасовують владу земного тяжіння, а містерія звука і світла заманює глядача у присмерковий лабіринт філософських драм, надаючи змогу пробиратися до сонця разом з героями постановок.
MUST- WATCH VIDEO: традиції чаювання в світі
Цей напій настільки щільно увійшов у життя людини, що іноді ми самі не помічаємо, як знову поставили чайник на плиту. Існують тисячі способів його приготування. OUTLOOK пропонує вашій увазі кращі з них.
Президент України прийняв вірчі грамоти у послів Данії, Афганістану та Грузії
Президент України Петро Порошенко прийняв вірчі грамоти у послів Королівства Данія Рубена Медсена, Ісламської Республіки Афганістан Сардара Мохаммада Рахман Огли та Грузії Гели Думбадзе.
Історія бренду: Жан Пату
Йому вдалося вловити зухвалий дух початку двадцятого століття і передати ідеали епохи в модних новаціях. Радість, швидкість і легкість – якщо емоції допомагають продавати, то враження, пов'язані з брендом Жана Пату, будуть саме такими.
Історія бренду: Davidoff
Він заробив свої перші песо, танцюючи танго і чарльстон. Трудився зварювальником у Буенос-Айресі та не гребував будь-якою працею, щоб зібрати свій стартовий капітал. Фанатичний трудоголік, який увесь час намагався виглядати снобом. Усміхнений з клієнтами та неймовірно вимогливий до колег. Читайте в OUTLOOK у день народження Зіно Давидоффа про те, як обдарований скрипаль з українським корінням домігся для свого бренду без перебільшень королівських аудієнцій.
Закрити
Outlook facebook page