RU  UK  EN
Статті  >  Відвідай  >  Оплачуємо проїзд і дивимося у вікно: найбільш незвичні трамвайні маршрути світу

Оплачуємо проїзд і дивимося у вікно: найбільш незвичні трамвайні маршрути світу

Автор: 13.02.2018 | подорожі
Всупереч багатьом песимістичним прогнозам урбаністів XX століття, трамвай як вид громадського транспорту зміг не лише вистояти у боротьбі з метро та іншими засобами пересування, але й здобув друге дихання вже в наш час.

Початок XXIстоліття з усіма його неймовірними технологіями і новаціями, окрім іншого, напевно увійде в історія як епоха «трамвайного ренесансу». Усе тому, що найдавніший міський громадський транспорт, що підкорив 150 років тому жителів усіх великих міст планети, зараз знову вважається найперспективнішим. Він повертається у багато населених пунктів, де від нього відмовились нібито назавжди (Париж) і з’являється там, де його ніколи не було (Дублін, ізраїльські, американські міста). Про цей тренд вже не випадає не говорити, оскільки трамвай зараз почувається впевненіше, ніж метро й автобуси.

Фото c2.staticflickr.com

Причин цьому новому-старому буму на рейковий міський транспорт кілька. По-перше, в західних країнах ренесанс розпочався ще у 1980-х, коли після пари-трійки світових енергетичних криз ціни на паливо виросли, й особисті автомобілі стали обходитися власникам набагато дорожче, ніж раніше. По-друге, метрополітени хоч і дуже зручні – не створюють пробки, не забруднюють атмосферу, перевозять велику кількість пасажирів, не споживають паливо, вони окупаються тільки у мегаполісах чи агломераціях, де є великий потік людей. Для середніх європейських й американських міст з населенням в 300-500 тисяч жителів метро збиткове. По-третє, не слід відкидати екологію, збереження якої – найважливіший пріоритет людства XXIстоліття, і трамвай як ідеальний за критерієм «відходи – місткість людей» міський транспорт складно потіснити. Як показує статистика, за останні тридцять років найбільше нових трамвайних ліній відкрили у Північній Америці (США, Канада) і Західній Європі (Іспанія, Італія, Франція). Деякі з цих нових і старих, а, значить, «тих, що вижили» ліній просто неймовірні завдяки дизайну самого транспорту, цікавому маршруту чи іншим факторам, а відтак ми не могли про них не написати. Читайте і катайтесь на цьому прекрасному виді транспорту разом з Outlook!

Фото ytimg.com

Гонконгський трамвай

Ця система – єдина у світі, що цілком використовує двоповерхові трамваї-таблдеккери (частково подібні вагони застосовують в єгипетській Александрії і в англійському Блекпулі), котрі є символами Гонконгу. Ними місцеві жителі і туристи їздять вже понад століття, з 1904 року.Щодня цей транспорт у божевільному за своїм ритмом азіатському мегаполісі обирають понад 250 тисяч людей, оскільки, хоч він і не найшвидший, зате надійний і напевно довезе до пункту призначення. Окрім краєвидів неонового і завжди квапливого міста між хмарочосами і будівлями поменше час від часу проглядається море, адже лінія йде вздовж узбережжя, поєднуючи основні райони острова. Коштує проїзд за будь-якої економічної ситуації приблизно вдвічі менше, ніж у метро, а для туристів є можливість користуватися окремими трамваями для екскурсійних турів, але, звісно, куди колоритніше проїхатися з місцевими.

Фото detovozik.ru

Береговий трамвай

Найдовший трамвайний маршрут планети простягнувся вздовж бельгійського узбережжя Північного моря на 67 кілометрів. Ця відстань з 69 станціями долається за 2 години 21 хвилину, що дає змогу виспатися по дорозі і надивитися на водні простори і навіть виконати частину роботи чи уроків. Вартість проїзду варіюється в залежності від кількості зон, на які ділиться маршрут, але при цьому денний безлімітний квиток коштує лише 5 євро, тому для туристів це чудові витрати: і переміщуєшся, і від дощу з вітром ховаєшся в комфортабельних вагонах. Самі бельгійці залюбки користуються лінією з 1885 року, котра якраз і «ожила» у 1980-х під час ренесансу. Що цікаво, і на півночі, і на півдні лінія практично упирається в кордони Нідерландів і Франції відповідно, але це не заважає муніципалітетам тутешніх міст всіх трьох країн обговорювати варіанти її продовження, адже трамвай в цих краях має велике значення. Тому цілком можливо, що незабаром Береговий стане ще довшим.

Фото transphoto.ru

Страсбурзький трамвай

Ще один приклад «другого дихання» і відродження – футуристичний трамвай французького міста Страсбург, на котрому теж можна проїхати немало і потрапити у місто-супутник, німецький Кель. Закритий через жахливі борги і віру в інший транспорт 30 квітня 1962 року страсбурзький трамвай тріумфально повернувся 1994 року. Зараз він один із найбільш завантажених у світі, якщо говорити не про мегаполіси, перевозячи понад 300 тисяч пасажирів щодня. А сам його дизайн вважається мало гне найкращим, оскільки відображає весь тренд трамвайного ренесансу, коли «старий» транспорт «одягають» по-новому і відправляють у майбутнє. А майбутнє – поїздки вздовж горбистого Рейну, вздовж франко-німецького кордону.

Фото varlamov.me

Трамвай Святої Терези

Переміщуємося у Бразилію, а саме у мальовниче Ріо-де-Жанейро, де у нас є можливість проїхатися трамваєм, який так люблять місцеві жителі. Частина його маршруту проходить Акведуком Каріока, звідки відкриваються фантастичні краєвиди міста. Завдяки своїм яскравим кольорам і незвичному дизайну з відкритими вагонами цей транспорт неможливо не помітити, та й маршрут проходить історичним центром Ріо. Працюючий з 1877 року трамвай Святої Терези став однією з візитних карток міста. Поступово лінія модернізується, а самі вагони стають більш безпечними, але не міняється головне – проїзд акведуком, з якого виходять найкращі фотографії.

Фото bradutch.com

Трамвай «Карачі»

Зараз ми вирушаємо не у Пакистан, як можна було б подумати, а на зовсім інший континент – в австралійський Мельбурн, котрий по праву вважається трамвайною столицею світу, адже саме тут функціонує найбільш розвинена мережа цього виду транспорту. Протяжність всіх маршрутів (а їх 30) – 254 кілометри, по котрих щодня ходять 498 трамваїв. Один із них якраз і називається «Карачі». Ще кілька років тому представникам пакистанської діаспори дозволили прикрасити вагон їхніми прапорами, атрибутикою і навіть музикою – всередині салону завжди звучать хіти з їхньої далекої країни. Цей вид транспорту з’явився у місті завдяки Ваджису Алі. Він умовив муніципалітет не списувати старий трамвай, чий маршрут проходить по кільцевій лінії навколо всього Мельбурна, і віддати його в користування місцевим пакистанцям, котрі люблять Австралію, але водночас тужать за батьківщиною. Проїзд безкоштовний для всіх пасажирів, при вході кожен отримує від водія квиток з цікавими пакистанськими цитатами на кшталт «У кожного своя доля» чи «Поважайте старших, подорожуйте в тиші».

Фото twimg.com

Канатний трамвай

Під пакистанську музику потрапляємо в американське Сан-Франциско, де ходить найвідоміший американський трамвай, котрий офіційно називається SanFranciscocablecarsystemі є однією з пам’яток міста. Цей унікальний за своїм виглядом транспорт – гібрид трамвая і фунікулера – зараз використовується здебільшого туристами, але саме місцеві жителі «відстояли» його в роки трамвайного занепаду після Другої світової війни. Сьогодні, як і 1873 року, коли його вперше запустили, канатний трамвай Сан-Франциско славиться не лише дизайном, але й тим, що канатна тяга дає йому змогу з легкістю долати пагорбиі підйоми, котрими так багаті ці землі. Нинішня система, що складається з трьох ліній, практично не змінилася за майже 150 років, тому її включили в Національний реєстр пам’яток ысторыъ СШП, що для транспорту дуже почесно.

Фото pikabu.ru

Александрійський трамвай

Традиційно в Африці трамвай як вид транспорту не настільки популярний – максимальне число діючих по всьому континенту одночасно ліній – 19, і майже всі вони проходять у північній частині континенту. Одна з таких систем, у єгипетській Александрії – либонь, одна з найбільш мальовничих у світі, оскільки кращого виду транспорту для вивчення цього живого і строкатого міста годі уявити. Кожна зупинка – нібито невеликий вокзал з кафе і ринком. Сам проїзд один із найдешевших у світі – близько п’яти центів за квиток. Саме тому багато туристичних турів включають поїздку рейками через серце другого за значущістю міста Єгипту. До речі, не забуваємо, що перший і третій вагони (найчастіше в составі їх три) відведені тільки для жінок.

Фото wikimedia.org

Єрусалимський трамвай

Закінчимо нашу поїздку в Ізраїлі, де трамваї тільки зараз розпочали повноцінно заповнювати міста. Однієї з наймолодших і водночас стильних ліній, безумовно, є єрусалимська. Для її потреб було збудовано справжній шедевр – підвісний міст Арфа Давид. Кондиціонери, оголошення трьома мовами (іврит, арабська, англійська), розкішний дизайн, швидкість – все це при ньому. Але головна «фішка» єрусалимського трамвая – куленепробивні вагони, тому тепер ви знаєте, який найбезпечніший транспорт у столиці Ізраїлю. 

Головне фото poznamka.ru,lookmytrips.com

Вам це буде цікаво:
Головне – не загубитися: найцікавіші ринки Стамбула
Жодне східне місто неможливо собі уявити без великої кількості торгових точок – «купи-продай» у місцевих жителів будь-якого віку і статусу в крові. Навіть той факт, що Стамбул – це наполовину Європа, ніскільки не скасовує «східність» мегаполіса. Щоб ви напевно знали, куди і за чим іти, Outloook, повернувшись зі стамбульських ринків, розповідає про найбільш вражаючі з них.
Водні ворота. Вражаючі порти світу
Аеропорти, залізничні вокзали, автобусні станції практично завжди створюються «за примхою Людини». А ось порти і гавані – це вже спільна творчість homo sapiens і природи. Outlook пропонує вашій увазі найгарніші та найоригінальніші з них.
ВІДЕО. Віфлеєм: абсолютна святість
Посольство Палестини в Україні і особисто Надзвичайний та Повноважний Посол Мохаммед Аль-Асcад організували поїздку до Палестини для журналістів, серед яких була і команда OUTLOOK. Ми запускаємо серію відеосюжетів про те, чим може похвалитися і здивувати ця країна. Починаємо з Віфлеєму!
На чортовім кружляли колесі…
Крім кількох східноєвропейських країн, круглий металевий атракціон більше ніде не називають «чортовим». Іменоване за прізвищем творця «колесо Ферріса» вперше відкрило панораму Чикаго з 80-метрової висоти 1893 року. Відтоді вертикальний круг з кабінками почав з'являтися мало не в кожному великому місті. OUTLOOK пропонує вам дізнатися про найбільш вражаючі його екземпляри.
Кордони не перешкода: найбільш відомі анклави світу
Сьогодні Outlook подорожує по найцікавіших з точки зору географії й адміністративного управління містах і країнах, що є анклавами, цілком розташованих на територіях інших держав.
Подорожі до китової пащі
Нам, дорослим, іноді таки вдається втілити в життя дитячі фантазії, побачити наяву історії з малечих снів, відтворити те, що здавалося казкою. Ось мріяли ви коли-небудь побувати в пащі у кита? Ніби вас проковтнула величезна рибина і тривалий час ви там жили, роздивлялись, як там у неї всередині, облаштовували свій побут, плавали та пірнали досхочу?
Пуерто-Ріко: заплив зі світлячками
Коли Христофор Колумб вперше висадився на Пуерто-Ріко 19 листопада 1493 під час своєї другої подорожі до берегів Америки, на острові не було нікого, крім жменьки індіанців, які називали себе таіно. Тепер же туди злітаються туристи практично з усього світла, просто щоб побачити ... бухту Москито!
США очима Богдана Янчева
Контекстний менеджер Богдан Янчев здійснив тривалу подорож у США. Він провів там близько півроку і не просто побував у найбільших містах, таких як Маямі, Нью-Йорк, Вашингтон, але й попрацював на різних роботах, завів чимало знайомств із місцевими і відвідав місця, про які звичайні туристи нічого не знають. Після повернення він розповів нам про свої найяскравіші враження.
Водоспади Ігуасу - Ніагара «відпочиває»!
П’ять тонн води щомиті зриваються в ущелину, ревучи, піднімаючи пар і розплескуючи бризки на всі боки. «Рідка стіна» водоспадів Ігуасу півмісяцем, у три кілометри, розкинулася на кордоні Аргентини, Бразилії та Парагваю...
Найяскравіші міста Хорватії: так відпочивають аристократи
Хорватію називають перлиною Адріатичного узбережжя. Ця країна розташована на півдні Центральної Європи і віднедавна стала членом Євросоюзу. Зараз її красоти часто відвідують – щороку тут бувають понад 10 мільйонів туристів. А це більш ніж населення самої країни. Що ж так приваблює сюди мандрівників?
Прованс: від Марселя до Монако
Monamour, monami… Усі найкрасивіші слова і пісні про кохання звучать французькою. Переглянути всі вигини Франції і знайти усамітнення у провінції Прованс, що ніжно гойдається на південному сході батьківщини Брижит Бардо й Антуана де Сент-Екзюпері. Старовинні міста від Марселя до Монако просякнуті ліричною античністю, і думки лишитися на Лазуровому березі відвідують знов і знов.
Тримай хвилю! Найцікавіші курорти Мексики
Мексика – спекотна і пристрасна країна. Принаймні таке відчуття залишають легендарні мексиканські серіали! Час уже вирушити туди, щоб скласти власне враження! Мексика – країна на півдні Північної Америки, омивається Тихим океаном, Карибським морем, Каліфорнійською і Мексиканською затоками. Серфінгісти кажуть, тут відмінні хвилі…
Departure: Мальдіви
Подивитися на визначні пам’ятки країни, а не готелів, і наблизитися до життя мальдівців, а не сусідів по номеру, пропонує одна з найменших столиць – Мале
Гвінея-Бісау. Дорога втеча від цивілізації
Відпочивальники поділяються на два типи: «тепличні» й екстремальні. Перші ні за що не проміняють затишні готелі й пасивне лежання на пляжі. Другі ж замість остогидлого all inclusive і люксових номерів нададуть перевагу навіть хижці. Саме такі умови вам запропонує Гвінея-Бісау. Парадоксально, та відвідування однієї з найбідніших держав світу коштуватиме дорожче за пристойний європейський курорт.
Африканські красоти. Ботсвана
Усіма своїми гранями горять алмази Ботсвани. Але крім коштовних каменів, тут є й інші скарби. Сьогодні відкриємо цю країну зовсім по-іншому.
Сентоза – весь Сінгапур в одному острові
Отримати повний набір вражень про країну площею понад 700 квадратних кілометрів усього за кілька днів пішої прогулянки – абсолютно реально. І надздібності на кшталт телепортації чи вміння переміщатися зі швидкістю світла для цього не потрібні. Досить вирушити на острів Сентоза, що належить до Республіки Сінгапур і повністю відображає всі її особливості. До того ж не більше ніж за 100 доларів!
Departure: Словенія
Прийнявши за кількасот років десятки мільйонів відвідувачів, печера Постойнська-Яма змусила Словенію пишатися нею як головною туристичною пам’яткою у всій країні. Лабіринти кам’яних тунелів, залів і коридорів, висічені самою природою, плюс сучасний сервіс для гостей-мандрівників зробили ці гроти одними з найбільш популярних у світі.
Departure: Роттердам
Портове покликання Роттердама зробило його «найбільш неголландським містом країни». Саме тут керує єдиний в Нідерландах мер-мусульманин, розташовується найбільша карибська діаспора і навіть є власний Чайна-таун. Корінних жителів і приїжджих у місті практично порівну. Та якщо озирнутися назад, скажімо, століть на сім, то ми побачимо лише скромне поселення на річці Ротте, захищене дамбою від її розливів.
До Перу із комфортом. Практичні поради
Outlook завжди пропонує читачам поділитися своїми враженнями, оскільки саме такий взаємний обмін і робить наш проект цікавим. Сьогодні ми починаємо публікувати цикл розповідей про Перу, написаний активною мандрівницею Ією Зайцевою.
Departure: Амстердам
Якщо ви подумки знайшли рішення для всіх проблем світобудови в нескінченній черзі в Rijksmuseum і за якісь кілька годин вас тричі мало не збили на дорозі – не сумнівайтеся: цей день пройшов саме в Амстердамі.
Закрити
Outlook facebook page